Czy sprzedawca może udzielić rabatu w zamian za zgodę na newsletter czy SMS?

Sklepy w galeriach handlowych mogą proponować klientom rabat w zamian za wyrażenie zgody na komunikację marketingową poprzez np. e-mail oraz SMS (newsletter). RODO wymaga wyraźnie aby zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych była dobrowolna i jej wycofanie nie niosło za sobą niekorzystnych konsekwencji (motyw 42 preambuły RODO). Zgoda musi być również odpowiednio sformułowana.
Wariant 1:
Kupujemy produkt, sprzedawca proponuje nam rabat 20% w zamian za udzielenie zgody na newsletter i daje do podpisu kartkę. Wyrażamy zgodę, kupujemy towar po obniżonej cenie. Następnego dnia idziemy wycofać zgodę, ale zatrzymujemy towar. Art. 7 ust. 1 RODO mówi, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie.
Wariant 2 :
Klient kupuje towar i wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych w określonych celach i otrzymuje z tego tytułu rabat 20%. W momencie wycofania zgody rabat zostaje cofnięty, a usługodawca nie może tych danych osobowych już przetwarzać. Obydwa warianty mogą być prawdziwe. Informacja o której piszemy w wariancie 2 musi być zawarta Regulaminie promocji np. przy BLACK FRIDAY.  
Masz problem z RODO? Nie wiesz jak wdrożyć w swojej firmie? Napisz do nas na czacie tutaj i polub naszą stronę https://www.facebook.com/kiodopl/